Kıl Kurumsal laflar
Geçenlerde not almıştım. Şimdiye kadar dağınık postlar halinde, bu blogun içinde baya bir toparlamıştım bunları ama... Tek bir çatı altında toplayan ayrı bir post olacak bu.
Kurumsallık İfade Eden, Suya Sabuna Dokunmayan, Politik Laflar serisi 01.
1. _______ yıldır faaliyet gösteriyoruz. (14 yaşındaki bir kız çocuğunun kendisini yaşlı göstermek istemesini anlarım, 65 yaşındaki bir adamın kendisini genç göstermek istemesini de anlarım ama bunu anlamakta zorlanırım.)
2. Amacımız doğru hedef kitleye ulaşmaktır. (Bu cümleyi duyunca nedense hep diğerleri "yanlış hedef kitleye yöneliyormuş" gibi gelir bana. Madem sen de öyle düşünüyorsun, o zaman niye ses çıkarıyorsun. Sen ulaş "doğru hedef kitlene". Doğru insan, doğru zaman, doğru mekan diye bir şeyi arıyor sonra insanlar. Yazık. Arattırmayın. Uğraştırmayın.)
3. Tüketim okazyonlarını değiştirdik. (Bunun ne olduğu üzerine bir ekip tam 12 yıldır araştırma yapıyor. Bulguları, çıkar çıkmaz paylaşacağız.)
4. Özetlemek gerekirse x5 (Yarım saatlik bir konuşma içinde ilk paragraftan itibaren 5 defa duyabilirsiniz. Bir türlü de özetlenmez olay. O kadar komplike, o kadar karmaşık, o kadar özetlenmesi na-mümkün, o kadar özetlenemeyecek ancak yaşanarak özetlenebilecek bir şeydir nedense.)
Not: Bu bloga en sık Google'daki "kitap özetleri" araması ile ziyaretçi geliyor. Herkes özeti arıyor ama kimse vermiyor.
5. (Bir konuşma kalıbı olarak) Gerek ______ gerekse de ______. (Politikadan, ekonomiye, sanattan(!), sokak konuşmasına kadar her yerde karşınıza çıkar. Ucuzdur. Bol bol kullanılır.)
6. Keyifli. (Kampanyanın keyiflisi nasıl olur, Allah aşkına biri anlatsın bana! Kime göre "keyifli"? Bir üst maddedekine benzer fiyatlardadır, ucuzdur, bol bol kullanılır ve her daldan sohbetin içinde geçer. Neredeyse kaçınılmaz.)
7. Pazar payımızı genişletmek (şimdi sıkı durun) adına (!!!)... (Yahu şuna "için" deseniz ne olur? Her cümlenin içinde bir tane "adına" kalıbı kullandığınız zaman cahilden, cüheladan farkınız oluyor sanıyorsunuz değil mi! Kimse size "ne kadar bilgili, ağzından bilgi damlıyor" gibi övgülerde bulunmuyor. Boşuna kullanmayın şu lafı artık. Yeter. Duymaktan bıktım. Siz söylemekten bıkmadınız mı?)
8. 360 derece pazarlama kampanyası yaptık... (Yani, başladığınız noktaya geri döndünüz! Bravo. Son zamanlarda nedense herkes bunu yapıyor. Beni etkilemiyor, onu etkilemiyor, şunu etkilemiyor ama "birilerini" etkiliyor demek ki. İsmi "havalı" ama di mi. - Hadi oradan!- Rahat rahat oturuyoruz işte, ne gerek var aynı noktaya dönmek için dairenin çevresinde o kadar yol gitmeye.)
9. _______'dan bahsetmeden önce _______'den bahsedeyim sizlere. (Kurumsal teaser konuşması. Bir sonraki konuda neyden bahsedileceğini daha fazla merak ettiğimiz konuşmalarda geçtiğinde daha zevkli değil mi bu? Örnek verelim: "Size blogculuktan bahsetmeden önce biraz internete bağlanma yöntemlerinden bahsedelim." Ya da "siz bizim bu laflarımızdan sıkılmadan önce, sizlere sıkıldığınızda neler yapabileceğinizden bahsedelim önce" gibi - E bahset hadi bakalım. Biz de sıkılmayalım.)
10. Müşterilerimiz için en doğru çözümleri bulmak için ____ yıldır yatırım yapıyoruz. (Zaten yapman gereken şeyin, nesini övme ihtiyacı hissedersin ki? Evli bir adamın "Ben var ya, hani Kendim A.Ş., karısına sadık kalmak için yıllardır şınav çeken bir kocayım" demesi gibi geliyor bana bu cümle -yani alakasız, abuk, subuk, sabuk, kadük-. Üstelik yıl belirtilmesi de enteresandır. Eh, "şu kadar yıllık tecrübem var" cümlesine inanarak ya da "şu kadar yıllık tecrübe arıyorum" diyen bir İnsan Kaynakları sistemi geliştirirsen olacağı budur. Halbuki hepimiz doğduğumuzdan beri "yaşamayı başararak" hayat üzerine büyük tecrübeler edinmedik mi?)
Kaynak:www.muratkaya.net(Yazılarının takipçisiyim İzinsiz kullanıyorum öğrenciyiz idare et.kemal221
Yorumlar